دانستنی‌های نوجوان | اتحاد بچه‌ها برای آب‌های مرزی
  • کد مطالب: ۱۴۷۴۸۱
  • /
  • ۱۸ مهر‌ماه ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۸

دانستنی‌های نوجوان | اتحاد بچه‌ها برای آب‌های مرزی

جوزف گلداشتاین (Joseph Goldstein) اتحاد «بچه‌ها برای آب‌های مرزی» را برای تشویق جوانان و نوجوانان به محافظت از منطقه بکر و طبیعی کانورانی، آب‌های مرزی بین آمریکا و کانادا تأسیس کرد.

ریحانه صادقی - جوزف گلداشتاین (Joseph Goldstein) اتحاد «بچه‌ها برای آب‌های مرزی» را برای تشویق جوانان و نوجوانان به محافظت از منطقه بکر و طبیعی کانورانی (کانو نوعی قایق باریک و سبک است) آب‌های مرزی بین آمریکا و کانادا تأسیس کرد.

این منطقه به دلیل مین‌های حفاظتی از جنس سولفید مسی که در امتداد این رودخانه و در قلب این منطقه بکر کار گذاشته شده‌اند با خطر جدی روبه‌روست.

پس‌مانده‌های این مین‌ها با نشت سولفوریک اسید و سایر مواد فلزی سنگین به داخل آبگیر این رودخانه بکر و طبیعی، زیان‌های بازگشت‌ناپذیری به آب‌های مرزی، پارک استانی کتیکو و پارک ملی ویجرز وارد می‌کند.

جوزف اولین بار در ۶ سالگی در سفری که برای کانورانی در آب‌های مرزی به این منطقه داشت شیفته آن شد.

او پس از آن، هر تابستان (و حتی گاهی زمستان‌ها) به همراه خانواده‌اش به آنجا بازمی‌گشت، اما در سیزده‌سالگی پزشکان و خانواده‌اش متوجه شدند جوزف به بیماری سرطان خون بسیار پیشرفته دچار است.

۳ سال شیمی‌درمانی و نداشتن اجازه خروج از شرایط ایزوله سبب شد او نتواند این سنت شخصی را ادامه دهد، اما تصمیم گرفت دانسته‌هایش درباره جنگ با بیماری را در راه جنگیدن برای این منطقه به کار بندد.

او بلاگ‌ها و نامه‌های متعددی نوشت، با افراد زیادی تماس گرفت و هر وقت امکانش را داشت، به پایتخت رفت تا دراین‌باره کاری انجام دهد. البته موفق هم شد.


barronprize.org

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.